Зміст
- Чинна технологія перевалка солі
- Проблемні точки класичної перевалки
- Слабкі ланки технології перевалки
- Рішення для оптимізації перевалки солі
- Висновок
Чинна технологія перевалки солі
Класична перевалка насипної солі в Єгипті мало чим відрізняється від перевалки будь-якого іншого насипного вантажу. Автомобілями – зчіпками з високими бортами сіль підвозять у порт для накопичення суднової партії. Вантаж накопичують на критих складах порту. Після приходу судна, сіль за допомогою системи транспортерів або у звичайних самоскидних вантажівках подається на борт або під борт судна. Судновими, рідко портовими кранами з грейферами, вантаж із причалу подають у трюми судна. Норми навантаження судна становлять близько 7 000-10 000 т/добу.
Проблемні точки класичної перевалки
За такої технології використовуються не тільки автомобілі самоскиди, а й великовантажні зчіпки для підвезення солі на склади порту. Зберігання вимагає критих складів великої площі. З фронтальних складів порту сіль транспортується вантажними самоскидами до борту судна і знову висипається на причалі під грейфер судового крана. Тут ми спостерігаємо як мінімум дві перевалки всередині технологічного процесу порту.
Слабкі ланки технології перевалки
Використання спеціалізованого транспорту завжди дорожче транспорту універсального. У ситуації з перевалкою солі, використовуються мінімум два типи спеціалізованих автомобілів.
Вивантаження солі спочатку в критий склад, а потім на причал призводить до збільшення втрат під час перевалки. Крім цього, є ймовірність забруднення продукту і фракційного руйнування. Робота з таким агресивним вантажем, як сіль, призводить до швидкого зносу дорогих основних фондів підприємств.
При нормах 7 000 – 10 000 т/добу, навантаження судна 35 000 – 50 000 т займає від 4 до 6 діб. Це досить не швидко. Спотова, добова ставка фрахту такого типу судна в різний час цього року коливається від 13 000 до 15 000 дол/добу. Використання власних суднових кранів для навантаження збільшує загальну суму фрахту судна.
Рішення для оптимізації перевалки солі
А тепер уявімо, що було б, якби для навантаження солі використовували універсальні, автомобільні контейнеровози з 20 футовими контейнерами. Вони б замінили бортові вантажівки та самоскиди. Очевидно, що їх потрібно було б менше. Тому що, одні й ті самі контейнеровози працювали б і на плечі фабрика – склад порту, і на плечі склад порту – борт судна.
А що якщо для накопичення суднової партії використовувати не криті, підлогові склади порту, а зберігати вантаж у контейнерах? Зберігання солі в закритих контейнерах на відкритих майданчиках порту буде набагато дешевшим і не потребуватиме великих площ. Таке зберігання дасть змогу уникнути втрат вантажу під час проміжної перевалки на критому складі порту і біля борту судна.
Причальні, контейнерні крани можуть робити до 35 циклів на годину. А окремі оператори-чемпіони навіть до 50 циклів на годину. При завантаженні 30 т солі у 20 фут контейнері, і при використанні тільки одного Rotainer – норми навантаження судна можуть досягати 24 000 т/добу. Судно типу: Handysize, Handymax або Panamax буде завантажено за 1,5 – 2 дні без використання їхніх власних кранів.
Висновок
Контейнеризована перевалка насипної солі через універсальний, контейнерний термінал буде набагато ефективнішою, екологічнішою і дешевшою за перевалку через спеціалізований термінал. При такій перевалці знадобиться менша кількість універсальних вантажівок. Не знадобиться використання критих складів порту. А економія тільки на фрахті судна може скласти від 40 000 до 48 000 дол на партії.
Автор: Микола Соловйов
Вас також може зацікавити: КОНТЕЙНЕРІЗАЦІЯ БАЛК ВАНТАЖІВ У ЦИФРАХ