Професійний supply chain manager – це професійний логіст? Може транспортний менеджер чи менеджер ЗЕД – це професійні логісти? Давайте розберемося разом.
Відділи логістики в корпоративних структурах можуть мати від одного до сьоми і навіть більше підрозділів. Все залежить від “фантазії” корпоративного менеджера та розміру компанії чи корпорації.
Моя особиста історія почалася на підприємстві де були: автотранспортний цех, залізнодорожний цех та митні брокери з власним митним постом.
Будучи менеджером з продажу на експорт, я мав: знайти покупця, продати товар, підписати контракт, узгодити акредитив, організувати транспорт, оформити всі супровідні документи для митних брокерів, включаючи друк CMR, TIR Carnet чи накладну SMGS, та підготувати пакет документів для отримання, наприклад, сертифікату про походження форми “А”. І це було не дуже складно в плані організації взаємодії між підрозділами. Частковий функціонал менеджерів: маркетингу, продажу, фінансового, транспортного, виконувала одна людина. Тому ніяких взаємодій не було взагалі.
Слабкі місця завжди з’являлися на стиках ланок ланцюга постачання товарів. Економічний відділ міг не погодити твою ціну контракту на умовах, наприклад CIF, тому що ти некорректно її розрахував. Вони керували своїми бізнес процесами, але не бачили всього ланцюга. І тобі треба було навчитися розуміти алгоритми ціноутворення, починаючи з собівартості. Митні брокери, наприклад, могли відмовити в оформленні, тому що в якомусь документі не було потрібних даних. Вони теж керували бізнес процесами своєї ланки і не замислювалися над кінцевим результатом. І тоді ти мав чітко розуміти вимоги і правила оформлення експортних, митних декларацій. Залізнодорожний цех міг відмовити в подачі вагонів, тому що ти не подав план на перевезення на наступний місяць, а додатковий план був поданий з запізненням. У них був досвід керування залізнодорожним транспортом, але вони не були орієнтовані на кінцевий результат всіх ланок логістики підприємства. І тоді тобі треба було глибше зануритися в правила перевезення залізнодорожним транспортом.
Іноді всі ці взаємодії супроводжувалися “специфічними домовленностями”. І це було не дуже схоже на здорові корпоративні взаємодії. Але всі ці знання додавали професійності людині, яка частково керувала бізнес процесами і цих підрозділів також. Ця людина бачила весь ланцюг постачання товару. Була клієнтоорієнтована і розуміла слабкі місця зв’язків між ланками усього логістичного процесу.
Фахівець, який бачить та вільно керує рухом матеріальних, інформаційних та фінансових потоків усього логістичного ланцюга – це професійний логіст. Supply chain manager, транспортний менеджер або менеджер ЗЕД, які мають професійні навички керування всіма ланками ланцюга постачання товарів можуть вважатися професійним логістами.
Наша команда професійно проектує, розбудовує та керує всіма ланками логістичних процесів. А сучасні інструменти автоматизації та діджиталізації допомагають нам якісно, надійно і швидко задовольнити потреби наших клієнтів.