Про нетарифне регулювання

Про нетарифне регулювання

Про нетарифне регулювання

Зміст

1. Вступ
2. Імпорт та експорт хімічних речовин і мінеральної сировини:
2.1. Державна служба експортного контролю (Держекспортконтроль) https://www.dsecu.gov.ua
2.2. Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів (Міндовкілля) https://mepr.gov.ua
2.3. Державний гемологічний центр http://www.gems.org.ua
2.4. Київський науково-дослідний інститут судових експертиз (НДІ Судмедекспертиз) https://kndise.gov.ua
3. Імпорт обладнання:
3.1. Укрсепросервіс http://ucps.info/ та Науковий центр превентивної токсикології, харчової та хімічної безпеки імені академіка Л.І. Медведя (НЦ Л.І. Медведя) http://medved.kyiv.ua
3.2. Національний науковий центр “Інститут метрології” http://www.metrology.kharkov.ua

Вступ

Швидкий, незабюракротезований регуляторний орган – дорівнює його відсутності. Чому ми так мало чуємо про цифровізацію різних регуляторів? Нетарифне регулювання при імпорті та експорті товарів не є виключенням https://mseiu.ua/customs-broker/. Розглянемо кілька прикладів такого регулювання.

Державна служба експортного контролю

 
При імпорті та експорті товарів подвійного призначення необхідно отримувати дозвіл Держекспортконтролю. Належить товар до тих, що можуть мати подвійне призначення чи ні, визначається кодом УКТЗЕД.

У своїй практиці я двічі стикався з отриманням дозволів Держекспортконтролю. Один раз при експорті аміачної селітри. І вдруге при імпорті добавок для виробництва лакофарбових матеріалів із вмістом амонію: загусника і диспергатора. У довідках митних кодів усіх цих товарів було відсилання на Держекспортконтроль. Для експорту аміачної селітри та імпорту добавок потрібно було отримувати дозвіл регулятора. Подвійне призначення аміачної селітри – азотне добриво і компонент для виробництва вибухівки. Подвійне призначення добавок: загущувач або диспергатор і компонент для виробництва вибухових речовин.

Порядок подання звернення та отримання дозволів докладно описаний на сайті регулятора. Першого разу процедура може зайняти до 3 місяців, тому що регулятор має зареєструвати суб’єкта. Кожне наступне звернення розглядається протягом місяця.

Дозвіл видається на певний строк. Витрати на його отримання, як правило, не відносять безпосередньо на собівартість експортного та імпортного товару.

Міндовкілля

Імпорт чи експорт деяких хімічних речовин може супроводжуватися отриманням дозволів у Міндовкілля. Мій досвід – це оформлення листів про відсутність озоноруйнівних речовин і прекурсорів для товарів групи 3824.

Тут також існує своя процедура звернення.

Повторне отримання може займати до 14 днів. Видаються листи на певний термін. Витрати на їх отримання незначні і їх краще не розносити безпосередньо на собівартість товару.

Державний гемологічний центр

Я маю можливість обслуговувати ланцюг постачання мінеральної сировини товарної групи 2517. Це сировина з природного мармуру або вапняку. Код товару передбачає можливе отримання висновку гемології. Це вартісна оцінка товару, який може бути вироблений з дорогоцінного каменю. 

Такий висновок впливає на митну вартість імпортованої сировини. Отримується на кожну окрему партію протягом доби. Витрати на отримання можуть бути віднесені на собівартість товару, тому що відносяться до конкретного імпортованого юніту.

НДІ Судмедекспертиз

Постачання складних хімічних речовин іноді можуть бути пов’язані з труднощами визначення номенклатури товару. Центральне митне управління лабораторних досліджень та експертної роботи  https://clarity-project.info/edr/23696837, на жаль, не завжди має достатньо ресурсів для визначення коду товару хімічних речовин. Я кілька разів стикався з такою ситуацією і був змушений шукати інші можливості. Потрібно обов’язково зазначити, що орган, який сприятиме вам у визначенні коду товару, має визнаватися митницею. В Україні я користувався послугами НДІ Судмедекспертиз. 

Не завжди вдавалося з ними домовитися. Охочіше вони побралися допомогти у випадках судових спорів щодо визначення товарної номенклатури.

Процес отримання висновку розтягнутий у часі. Витрати також краще віднести до умовно-постійних при обліку юніт економіки.

Укрсепросервіс та НЦ Л.І. Медведя.

При імпорті, наприклад, ручного інструменту необхідна його сертифікація в Україні. Це необхідно для підтвердження експлуатаційної та санітарної (гігієнічної) безпеки ручного інструменту. Кодом товару ручного інструменту передбачено таке регулювання.

Сертифікати видаються на певний строк і затрати з їх отримання, як правило, належать до умовно-постійних.

Інститут метрології

Наша компанія постачає мобільні контейнерні ваги https://mseiu.ua/zvazhuvannya-kontejneriv. Постачання імпортного ваговимірювального обладнання завжди супроводжується сертифікацією. У нашому випадку, ми отримали сертифікат відповідності типу на наші ваги https://mseiu.ua/wp-content/uploads/2022/11/certificate.pdf.pdf. Для цього ми зверталися до компетентного органу в Україні – Харківського інституту метрології.

Порядок і форму звернення детально викладено на сайті інституту. Наш сертифікат було видано на 10 років. Тому ми не відносили витрати на його отримання на собівартість ваг.  

Безумовно, існує ще багато різних регуляторів. Тут викладено наш досвід роботи з деякими з них. Знаючи загальні принципи взаємодії з регуляторними органами, ми можемо надати вам підтримку з нетарифним регулюванням при імпорті чи експорті будь-яких товарів. 

Автор: Микола Соловйов

Вас також може зацікавити: ВИЗНАЧЕННЯ КОДУ ТОВАРУ ЗА УКТ ЗЕД.

Відправте запит та отримайте безкоштовну консультацію.

Отримати консультацію
Обратный звонок