Контейнеризація балк вантажів у цифрах

Контейнеризація балк вантажів у цифрах

Зміст

  1. Вступ
  2. Внутрішньовиробнича обробка балк вантажів у контейнерах
  3. Транспортування балк вантажів у контейнерах
  4. Термінальне оброблення балк вантажів у контейнерах
  5. Висновок

Вступ

У професійних колах досить багато статей про контейнеризацію балк вантажів. Переважно про переваги технології. Але практично зовсім не наводиться жодних цифр!? Це і зрозуміло. Адже географія застосування контейнеризації досить широка і в кожній локації будуть свої розрахунки. Далі я покажу кілька цифр, на які варто звертати увагу, впроваджуючи технологію контейнеризації ваших балк вантажів.

Якщо розкласти логістичний ланцюжок контейнеризованих вантажів на складові, то він складається з таких ланок:

  1. Внутрішньовиробнича обробка
  2. Транспортування
  3. Термінальне оброблення

Давайте коротко розберемо кожну ланку у форматі цифр: продуктивності, глибин, норм навантаження, вантажності, вартостей перевезення тощо. Я наводитиму дані з тієї частини світу, де я живу і працюю.

Внутрішньовиробнича обробка балк вантажів у контейнерах

На цій стадії логістичного ланцюжка відбувається навантаження, вивантаження і короткочасне зберігання контейнерів. Деякі вантажоодержувачі/вантажовідправники мають власні контейнерні термінали та відповідне вантажопіднімальне обладнання. Більшість же вантажовласників у моїй частині світу, мають досить непогану внутрішню інфраструктуру для виконання вантажно-розвантажувальних робіт для насипних і навалювальних вантажів. Це і власні залізничні під’їзні шляхи, і автомобільні дороги, і закриті або відкриті складські майданчики. Зрозуміло, що в кожного вантажовідправника/вантажоодержувача будуть свої власні розрахунки фінансово-економічних показників цієї ланки виробничих витрат. Для оцінки вартості впровадження технології контейнеризації будуть важливими такі:

– Довжина залізничних під’їзних шляхів. Чи може вантажовласник приймати близько 54-х 40-футових або 43-х 60-футових платформ із 20-футовими контейнерами. На просторі колії шириною 1435 мм – це від 20 до 30 60 футових платформ, залежно від країни.

– Норми навантаження/розвантаження контейнерів. Що менший час на вантажно-розвантажувальні роботи, то вищий показник оборотності рухомого складу. Контейнерний поїзд буде простіше узгодити, якщо час навантаження/розвантаження контейнерів не перевищуватиме 48 годин. Наприклад, в одного з наших клієнтів, річстакер з Rotainer перевантажує понад 1200 контейнерів на місяць.

– Довжина вагового обладнання. Якщо ви зважуєте, наприклад, залізничні вагони в статиці, то бажано мати платформу ваг завдовжки не менше 18 метрів.

– Площа вашого внутрішньому терміналу для зберігання навантажених і порожніх контейнерів. Цей показник залежатиме від обсягів оброблюваного вантажу. Можливість зберігати об’єм, кратний кількості контейнерів, які ви відправляєте на тиждень або, наприклад, на місяць, значно поліпшить показники вашого технологічного процесу.

Транспортування балк вантажів у контейнерах

Мабуть, найважливіший і найдорожчий етап технології контейнеризації. Впроваджувати чи не впроваджувати контейнеризацію, багато в чому залежатиме від вартості перевезення контейнерів тим чи іншим видом транспорту. У моїй частині світу контейнери з балк вантажами доставляються переважно залізничним транспортом. І тільки невелика їх частина автомобільним транспортом або комбінацією залізничного та автомобільного транспорту. Пов’язано це з габаритними і ваговими обмеженнями. На просторі колії шириною 1520 мм вартість контейнерного відправлення не залежить від класу і роду насипного або навалочного вантажу. Впливає тільки клас небезпеки і розмір контейнера. Кількість вантажу, що перевозиться в контейнері, залежатиме від вантажності самого контейнера і залізничної платформи. Наші балк контейнери мають масу брутто до 42 т (спеціалізовані контейнери). Вантажність залізничних платформ, які експлуатуються на просторі колії шириною 1520 варіюється від 60 т до 80 т для нового типу платформ 13-6851-01. На просторі колії шириною 1435 мм, окрім вищеописаних обмежень, є ще й обмеження за класом самої залізниці. Тут, як правило, вага брутто перевезеного контейнера не перевищує 30 т. Довжина поїзда не більше 20-30 60 футових платформ, залежно від країни. Нижче наведу вартість доставляння 20 фут контейнера на деяких маршрутах:

– Гамбург – Мостиська – $1400 

– Гамбург – Київ – $1800

– Гамбург – Одеса – $1950

– Гданськ – Мостиська – $1300

– Гданськ – Київ – $1850

– Гданськ – Одеса – $1950

– Копер – Київ – $1900

– Копер – Одеса – $1900

– Констанца – Дорнешті – $890

– Констанца – Київ – $2300

– Констанца – Одеса – $2200

Термінальне оброблення балк вантажів у контейнерах

Також важлива ланка в контейнеризації. Її значущість у логістичних ланцюжках збільшується, коли технологію використовують винятково для внутрішньо термінальної обробки балк вантажів. Широкого поширення контейнеризація набула саме в портовій перевалці вантажів. Коли балк вантажі з тилових складів портів доставляють у контейнерах до причалу, а далі вивантажують у трюми судна за допомогою Rotainer. Для реалізації такої схеми перевалки можна використовувати універсальні контейнерні термінали. Залежно від розміру порту, такий контейнерний термінал може мати глибину біля причальної стінки до 18 м. На таку осадку можуть заходити судна вантажністю до 150 000 т. На великих контейнерних терміналах вантажно-розвантажувальні роботи можуть проводитися одночасно шістьма і більше кранами. Якщо наземні служби порту забезпечують необхідну швидкість подачі контейнерів, то кваліфікований оператор крана може виконувати до 30 циклів на годину. При вазі нетто вантажу в контейнері, наприклад, 30 т, норми навантаження судна можуть досягати 120 000 т на добу. Це досить непогані показники для такого типу судна, як Capesize. Вартість перевалки контейнерів на універсальному контейнерному терміналі в нашому регіоні в середньому становить близько 350 євро за 20 футовий контейнер. При вазі нетто вантажу в контейнері 30 т, це близько 12 євро за тонну.

Залізничні контейнерні термінали також можуть перевалювати балк вантажі, використовуючи Rotainer. На таких терміналах наші спредери можуть встановлюватися як на мостові крани, так і на річстакери, які обробляють контейнери на залізничних терміналах. Швидкість навантажувально-розвантажувальних робіт, звісно ж, буде нижчою, ніж у морському та річковому порту, але й залізничний рухомий склад не перевозить одночасно 150 000 т вантажу. Максимальна вантажність залізничного складу з 54-х платформ і 108-и 20 футових контейнерів, може досягати 3 240 т при завантаженні контейнера 30 т. А на просторі колії шириною 1435 мм і того меньше – близько 1 600 т максимум. Вартість перевалки балк вантажу у 20 футових контейнерах на залізничному терміналі становить приблизно 60 євро за 20 футовий контейнер за умови прямого перевалювання (за схемою вагон – вагон) і приблизно 100 євро за умови перевалювання за схемою вагон – контейнерний майданчик – вагон. У відносних величинах при завантаженні контейнера 30 т, це близько 2 євро і 3,3 євро на тонну вантажу відповідно.

Висновок

У кожному регіоні своя специфіка розрахунків контейнерної обробки. Але найімовірніше, технологія не відрізнятиметься кардинально. Сподіваюся, що вантажовласники з моєї частини світу зможуть орієнтовно оцінити вартість обробки їхніх балк вантажів з використанням технології контейнеризації на основі наведених даних.

Автор: Микола Соловйов

Вас також може зацікавити: CBH – ЦЕ ШВИДКО, ЯКІСНО ТА ДЕШЕВО

Відправте запит та отримайте безкоштовну консультацію.

Отримати консультацію
Обратный звонок