Контейнерізована обробка зернових вантажів

Контейнерізована обробка зернових вантажів

Зміст

  1. Вступ
  2. Проблеми вантажовідправників зернових вантажів
  3. Проблеми залізничних операторів зернових вантажів
  4. Проблеми портових стивідорів зернових вантажів
  5. Висновок

Вступ

Одного разу, портовий стивідор, залізничний оператор і зернотрейдер, задумалися над оптимізацією логістики зернових вантажів. Вони давно співпрацювали, тому легко домовилися зустрітися, щоб разом обговорити проблему. І ось в один із сонячних днів, перед початком маркетингового сезону, вони зустрілися в офісі стивідора, на березі моря. Вони добре провели час, продуктивно попрацювали і знайшли рішення. Хочете дізнатися яке?

Проблеми вантажовідправників зернових вантажів

Бесіду розпочав зернотрейдер, який був клієнтом двох інших учасників зустрічі. Основне завдання зернотрейдера – постачати якісне зерно, в потрібному обсязі, вчасно і за доступною ціною. Завадити трейдеру виконати свої зобов’язання перед клієнтами можуть проблеми з логістикою.

Зернотрейдер звернувся до залізничного оператора і розповів йому про те, що практично щороку, в сезон він стикається з нестачею вагонів. Підвищений піковий попит на вагони, призводить до їх подорожчання. Подорожчання вартості перевезення призводить до втрати прибутку як самим трейдером, так і виробником зерна.

Не менш важливі труднощі є і з перевалкою зерна в порту. Портовому оператору було озвучено такі проблеми зернотрейдера: затримки з розвантаженням вагонів і прийманням зерна в пік сезону, обмежені можливості роздільного, за культурами зберігання зернових, прив’язка до одного порту і навіть причалу.

Ці та багато інших логістичних проблем зернотрейдера вимагали обговорення та вирішення.

Проблеми залізничних операторів зернових вантажів

Далі слово взяв залізничний оператор і повідав про свої складнощі під час виконання замовлень зернотрейдера. Однією з найголовніших була низька оборотність рухомого складу. Не у всіх точках відвантаження зернотрейдер мав можливість сформувати поїзд для відправлення. Доставлення зернових групою вагонів розтягувалася в часі і не приносила вигоди залізничному оператору.

Наступною проблемою залізничного оператора були простої, пов’язані з перевалкою на прикордонних переходах. Очікування порожніх вагонів для прямої перевалки також займало багато часу і коштувало коштів залізничному оператору.

Аналогічні складнощі були і в портах. У пік сезону на припортових станціях скупчувалося багато поїздів в очікуванні вивантаження в порту. Рухомий склад міг простоювати тижнями, як на припортових, сортувальних станціях, так і на станціях на шляху до порту.

Ну і абсолютно усвідомлена проблема залізничного оператора – це сезонність. Зернові вантажі, як правило, перевозяться не більше 200 діб на рік. Весь інший час вагони простоюють. Для їх відстою необхідні під’їзні шляхи, які потрібно оплачувати.

Проблеми портових стивідорів зернових вантажів

Проблеми портового стивідора частково були наслідком проблем і зернотрейдера, і залізничного оператора. Порушення в одній з ланок автоматично призводить до збою у всьому логістичному ланцюжку. Приймання якомога більшої кількості поїздів у порту передбачає наявність розгалуженої мережі під’їзних шляхів.

Збої в графіку підходу суден і залізничних вагонів на вході призводять до затарювання складів. Така ситуація обмежує можливості портового стивідора в перевалці зерна.

Задоволення потреби зернотрейдера в роздільному зберіганні зернових культур, пов’язане з розширенням складських площ. На будівництво додаткових силосів необхідні інвестиції. 

Рішення для оптимізації зернової логістики

То яке ж рішення могло б допомогти нашим героям? Контейнеризація зернової логістики – одне з небагатьох, з яким погодилися учасники переговорів.

Але ж і справді, перерозподіл частини зернових вантажів у балк-контейнери, допоможе розв’язувати проблему з нестачею вагонів-зерновозів.

Використовуючи парк різних типів, зокрема й балк контейнерів для зернових вантажів, залізничний оператор може універсалізувати свій рухомий склад. Фітингові платформи допоможуть розширити номенклатуру вантажів, що перевозяться. Це однозначно розв’язувати проблему сезонності для залізничного оператора.

Комбінуючи види транспорту для подачі контейнерів під навантаження зернотрейдеру, оператор розв’яже проблему з поїзними відправленнями та оборотністю рухомого складу. Контейнери можна накопичувати на контейнерному терміналі як самого зернотрейдера, так і на інтермодальних терміналах загального користування.  

Дуже просто вирішується і питання з перевалкою зернових на прикордонних переходах. Тепер достатньо буде виконувати пряму перестановку контейнерів з одного типу платформ на інший. Або ж використовувати схему: залізнична платформа – термінал – залізнична платформа, якщо необхідно почекати прибуття суміжного поїзда. При цьому не потрібно буде розвантажувати контейнери.

Схожим чином вирішується і проблема і з накопиченням поїздів на припортових станціях. Контейнери можна буде розвантажити на контейнерному терміналі того ж порту або на найближчому залізничному терміналі. Тут же, контейнери із зерном можуть очікувати підходу судна для подальшої перевалки. Або вільного місця в силосі для вивантаження і накопичення суднової партії.

Питання роздільного зберігання зернових культур знімається автоматично. Контейнеризація дає змогу зберігати різні культури зернових у контейнерах із використанням засобів захисту вантажу.

Контейнеризація перевалки зернових розширить можливості портового стивідора. Маючи один або кілька Rotainer, оператор може використовувати будь-який причал або навіть порт для обробки зернових. Такий підхід дасть змогу збільшити обсяги перевалки. Будуть вирішені проблеми затарювання складів і простоїв суден на рейді в очікуванні звільнення спеціалізованого причалу, 

Ось так технологія контейнеризації зернових вантажів, з використанням Rotainer і спеціалізованих контейнерів, зробила щасливими наших героїв.

Автор: Микола Соловйов

Вас також може зацікавити: КОНТЕЙНЕРІЗАЦІЯ БАЛК ВАНТАЖІВ У ЦИФРАХ

Відправте запит та отримайте безкоштовну консультацію.

Отримати консультацію
Обратный звонок